Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ



Ο χαρταετός μας ήρθε από την Κίνα.Σιγά σιγά έφτασε και στην Δύση περνώντας από την Αρχαία Ελλάδα όπου χρησιμοποιήθηκε σαν παιχνίδι και όχι ως παγανιστικό αντικείμενο λατρείας και προσευχής. Ο χαρταετός ήταν  πάντα μια παιδική διασκέδαση. Ένα παιχνίδι εποχιακό,ένα παιχνίδι της Άνοιξης.Κατά την διάρκεια της Αποκριάς τα παιδιά ετοίμαζαν τους χαρταετούς για να τους πετάξουν την Καθαρά Δευτέρα. Η ημέρα αυτή συνδυάστηκε με την πρώτη ανοιξιάτικη έξοδο στην εξοχή τόσο των κατοίκων της υπαίθρου όσο και των κατοίκων των  πόλεων. 

Γνωρίσαμε τους χαρταετούς του διάσημου Έλληνα ζωγράφου  Χατζηκυριάκου-Γκίγκα



 φτιάξαμε τους δικούς μας  χαρταετούς. 



 και ζωγραφίσαμε χαρταετούς "Pop Art" με μοτίβα όπως του  ROMERO BRITTO
η ιδέα απο   http://artjulz.blogspot.gr/  Thank you Julie!!!






Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ

                                                   
                                          FERNAND LEGER


ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΜΑΣ
  Περίγραμμα του προφίλ μας  και  
  χρωματιστές λουρίδες  με τέμπερα ( βάφοντας  με  ρολό )













                                           

                                                         
                                 

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ

 Ξέρεις πώς γεννήθηκε  ο Αρλεκίνος;Ξέρεις πως έφτιαξε την πολύχρωμη στολή του; Ξέρεις γιατί  έχει το ένα πόδι μπροστά και και τα δύο χέρια διπλωμένα στις μασχάλες;Ξέρεις γιατί ανέβηκε στην άμαξα της Comedia dell' Arte?Θέλεις να μάθεις;
Ε,τότε θα στο πω:Διάβασε την ιστορία του Αρλεκίνου!


Διαβάσαμε  κι εμείς την ιστορία και μας άρεσε πολύ!
Φτιάξαμε  μάσκες και ποζάραμε όπως  ο Αρλεκίνος!ένα πόδι μπροστά και τα δύο  χέρια  διπλωμένα στις μασχάλες!Γνωρίσαμε και τους φίλους του στην Comedia dell' Arte



φτιάξαμε μοτίβα με τους ρόμβους

Γράψαμε λεξούλες που αρχίζουν από  Α,α στη στολή του.
(Το φύλλο εργασίας  και η μάσκα  από το αγαπημένο ιστολόγιο της Ανθής  
Ευχαριστούμε πολύ Ανθή!)


 και φυσικά τον ντύσαμε!
(κόψαμε χρωματιστά  κουρελάκια  από γλασέ χαρτί κάνοντας κολάζ)
Η ιδέα από    http://profdemat.over-blog.com/
                                                                   Τhank you!










Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΟΠΩΣ Ο ΜΙΡΟ ...

 Παίζοντας με τα ζάρια!          

Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι τέχνης!Τα παιδιά  ρίχνουν το ζάρι και ζωγραφίζουν συμπληρώνοντας ένα στοιχείο κάθε φορά στη ζωγραφιά τους

η ιδέα από το pinterest  εδώ
Thank  you Chani!


TA  ΕΡΓΑ  ΜΑΣ


Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

ΔΕΛΦΙΝΙΑ ΚΑΙ ΜΙΡΟ

        

                             
  Δελφίνι δελφινάκι! έλα  στην τάξη μας να παίξουμε λιγάκι 

με τον  Ζουάν  Μιρό!


Καταλανός ζωγράφος και γλύπτης (1893-1983) 
 Θεωρείται ένας από τους  σημαντικότερους υπερρεαλιστές  καλλιτέχνες  του 20ου αιώνα .
Πολλά από τα έργα του συνδυάζουν τις γραμμές και τα χρώματα  δημιουργώντας υπέροχα σχήματα.Αφήνοντας την φαντασία μας ελεύθερη  μπορούμε να φτιάξουμε ιστορίες.
Εμείς ξεκινήσαμε με το έργο "The Singing Fish".
 Με παρατήρηση,συζήτηση και ζωγραφική.

Singing Fish Joan Miro


ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ









Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

ΑΦΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

 Αυτό το έργο κρύβει ένα μυστήριο που έχει σχέση με το κουτί , είναι το μαγικό στοιχείο που θα δημιουργήσουμε την ιστορία.Παρατηρούμε το έργο και προσπαθούμε να  απαντήσουμε χρησιμοποιώντας την φαντασία μας στις παρακάτω ερωτήσεις: Ποιά  μπορεί να είναι η κοπέλα;(χαρακτήρας) Που βρίσκεται;(τόπος)Τι έχει μέσα στο κουτί;(περιεχόμενο)Τι μπορεί να σκέφτεται  / αισθάνεται; (συναίσθημα)


Felice  Casorati  "La scatola verde"1951 oil on plywood
Αλλάζουμε το χρώμα του κουτιού και προσπαθούμε να απαντήσουμε στις ίδιες ερωτήσεις.



Tα παιδιά επιλέγουν τα χρώματα και απαντούν στις ερωτήσεις.


Πράσινο κουτί: Νεράϊδα-Νεραϊδοχώρα-Νεραϊδόσκονη και Αστέρια-
Σκέφτεται να χαρίσει τη νεραϊδόσκονη με τ'αστέρια 
Αν το μαγικό κουτί γινόταν Γαλάζιο ;
Η γαλάζια Πριγκίπισσα- Στον βυθό της θάλασσας
Μαργαριτάρια της λύπης- Λυπημένη 
Αν ήταν Άσπρο;Βασίλισσα του Χιονιού-Κρυστάλλινος Πύργος-Κρυστάλλινες Νιφάδες,-Λυπημένη  Μαύρο; Κακιά Μάγισσα-Μαύρο Κάστρο -Νυχτερίδες- Σκέφτεται να παγώσει τον κόσμο
 Κόκκινο;Μάγισσα της Φωτιάς-Πύρινο Παλάτι-Φλόγες-Θυμωμένη 
(Γράφω τις λέξεις-απαντήσεις  σε  κάρτες με το ανάλογο χρώμα του κουτιού ) 
Αρχίζει η αφήγηση της ιστορίας
Ένα παιδί παίρνει  μια λέξη(πράσινη κάρτα)  και ξεκινάει την ιστορία, την συνεχίζει το επόμενο παίρνοντας την δεύτερη λέξη (πράσινη κάρτα)  ώσπου να τελειώσει η πράσινη ομάδα. .Συνεχίζουμε  με μία λέξη  της γαλάζια ομάδας  κ.ο.κ  ώσπου να τελειώσουν οι κάρτες. 
Τα παιδιά δημιουργούν μια ιστορία χρησιμοποιώντας την φαντασία τους και τις εμπειρίες τους.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας (παράλληλα έκανα τον γραφέα) διαβάζουμε την ιστορία και δίνουμε ένα τίτλο όλοι μαζί ."το μαγικό κουτί"
Η ιστορία μας  κατέληξε σε παραμύθι (με χρώματα +συναισθήματα)
Το μαγικό κουτί
Μια φορά κι έναν καιρό σ’ ένα κόσμο μακρινό, στη νεραϊδοχώρα, ζούσε μια νεραΐδα, 
 Η  Νεραΐδα κρατούσε το πράσινο κουτί της χαράς. Ήταν γεμάτο με αστέρια και νεραϊδόσκονη και ήθελε να τα χαρίσει στην Γαλάζια πριγκίπισσα  που ζούσε  στο βυθό της θάλασσας. Κι αυτή είχε ένα γαλάζιο κουτί γεμάτο με τα μαργαριτάρια της λύπης. Με την νεραϊδόσκονη και τ’αστέρια  της Πράσινης νεραΐδας,
 η Γαλάζια πριγκίπισσα δεν ήταν πια λυπημένη αλλά πολύ χαρούμενη. Τώρα θα ήθελε να μοιραστεί την χαρά της με τη Βασίλισσα του Χιονιού που ζούσε σ’ ένα κρυστάλλινο πύργο στο Βόρειο Πόλο. Η Βασίλισσα ήταν πολύ λυπημένη γιατί έχασε τις κρυστάλλινες νιφάδες που φύλαγε στο άσπρο της κουτί. Τις είχε κλέψει η Κακιά Μάγισσα.
Η Μάγισσα κατοικούσε στον μαύρο κάστρο με τα μαύρα έπιπλα και είχε το μαύρο κουτί με τις αράχνες. Σκεφτόταν να χρησιμοποιήσει τις κρυστάλλινες νιφάδες για να παγώσει τον κόσμο.
Μόλις το έμαθε αυτό η Μάγισσα της Φωτιάς που ζούσε στο πύρινο παλάτι, θύμωσε πολύ με την Κακιά Μάγισσα και την απείλησε ότι αν δεν επιστρέψει τις κρυστάλλινες νιφάδες, θα άνοιγε το κόκκινο κουτί με τις φλόγες και με τις μυστικές δυνάμεις  θα την κατάστρεφε. 
Φοβισμένη η Κακιά Μάγισσα επέστρεψε τις κρυστάλλινες νιφάδες και ζήσανε  αυτές καλά και εμείς καλύτερα.

Αυτή η δραστηριότητα συνδέεται με το έργο τέχνης γιατί ο Felice Casorati ανήκει στον μαγικό ρεαλισμό ,ένα  ύφος της οπτικής τέχνης που αποκαλύπτει ένα εσωτερικό μυστήριο βάζοντας μαγικά χαρακτηριστικά πάνω στην καθημερινή πραγματικότητα.